בשנה ב' בשנקר ישבתי בכיתה מלאה בסטודנטים. המרצה בדיוק דיבר על קומפוזיציה.
זה היה קיץ, ואני הייתי אחרי לילה לבן, אז היה נראה לי שהוא אפילו זז בצורה מסתורית בחלל החדר בזמן שהוא דיבר על מושגים שלי אישית לא היה מושג בהם.
הוא דיבר על צורניות ועל ההבדל בין שחור ללבן והכל נראה לי כמו הזייה כזאת והדיבורים שלו לא ממש היו לי הגיוניים, אבל פתאום הוא אמר משהו שהיה כל כך ברור, כל כך חד, שנשאר איתי מאז ועד היום.
הטשטוש חושים שהייתי בו בעקבות העייפות והחום התפוגגו ברגע, נהייתי חד, ואפילו נשבע ששמעתי את קולו של האסימון שנופל לי בתוך הראש.
הוא אמר משפט אחד, ובתוכו עקרון אחד ויחיד שאני הולך לשתף איתכם כאן.
העקרון הזה הולך להקפיץ לכם כל עיצוב נוכחי ועתידי, ובנוסף ייתן לכם לבקר עיצובים של אחרים בצורה שהם לא ציפו.
שאני בא ומציג אותו לחברות שאני מייעץ להם, תמיד הם מופתעים שהם לא חשבו על זה בעצמם.
אוקי, מוכנים?
שימו לב…
קומפוזיציה טובה מורכבת מאלמנט ממש גדול, אלמנט או כמה אלמנטים ממש קטנים, ואלמנטי ביניים.
זה הכל.
עכשיו…
תחשבו על העיצובים שלכם.
האם אתם יכולים ליצור את האפקט הזה אצלכם? בטוח שכן!
קחו את האלמנטים הגדולים ותגדילו אותם עוד יותר.
תכניסו לפריים כמה אלמנטים סופר קטנים בשביל ליצור את הקונטרסט (אייקונים של שיתוף לרשתות חברתיות תמיד עושים את האפקט).
ו…וואלה!
יש לכם קומפוזיציה מנצחת שמייצרת רגש.
תודו לי אחרי זה שאתם אצל לקוח פוטנציאלי ומסבירים לו להגדיל את התמונה המרכזית באתר שלו. התגובות של הלקוחות שלי תמיד דומים לזה:
כמו העקרון הזה, צריך לזכור שיש עוד הרבה עקרונות שאנחנו יכולים ליישם בעיצובים שלנו, עקרונות שיגרמו לכל לקוח לאשר את העיצובים שלנו על הסקיצה הראשונה או לתיק עבודות שלנו לבלוט בין שאר תיקי העבודות האחרים, ובכלל לגרום לנו להיות גאים בעיצובים שלנו ושהם ישמשו את המטרה שהם באים לשרת.
עיצוב טוב משדרג כל מותג או מוצר.
אני מלמד עוד על העקרון הזה בקורס יסודות העיצוב הדיגיטלי – קורס אונליין שמציג את העקרון הזה פלוס עוד הרבה עקרונות חשובים אחרים לעיצוב ממשקים דיגיטליים, ליצירת עיצובים שהם פיקסל פרפקט.
חברי הקורס מקבלים גם גישה גם יש קבוצת פייסבוק פעילה ובונוסים שווים.