סדרת הראיונות שלנו עם שופטי פיקסל דריבל מסתיימת היום! אם עדיין לא קראתם את הראיונות עם אייל צורי, נדב ריקובר, עידן שני, דרור כהן או עוז פנחס אנו ממליצים בחום לקרוא אותם. היום אנו מתכבדים להציג ראיון עם המעצב המוכשר רותם אלימלך שזה עתה הוציא לאור אתר חדש למעצבים – Creative Tail!. תהנו!
את פרטי התחרות, הפרסים והתקנון תוכלו לקרוא כאן.
ספר לנו קצת על עצמך, מה אתה עושה בימים אלו?
שמי רותם אלימלך ואני "משתדל" להיות יזם אינטרנט (כן, זו סתם הגדרה חדשה, כמו UX).
אני מייסד שותף בחברת Radical Fox בה אני אחראי על מספר תחומים – מחקר, אפיון, חווית משתמש, עיצוב ושיווק מוצרים דיגיטליים (אפליקציות, ממשקים, אתרים, צעצועי *** וכ"ו).
כחלק מפעילותי ברדיקל פוקס הקמנו את אתר Creatives (אם עדיין לא הכרתם אז מעולה, לחצו בבקשה על ה-x בפינה של הדפדפן), וכיום אני עובד על מספר מיזמים ומיני-סטארטאפים: Few Minutes App – אפליקציית תוכן מגניבה (צפו פגיעה בקרוב) ואתר Creative Tail שעלה ממש עכשיו לאויר ומספק מגוון "חינמיים" (PSD's, icons, backgrounds וכ"ו) למעצבים.
בנוסף, אני חבר בהנהלת אגודת המעצבים הגרפיים שם אנו מנסים לעשות כמה שיותר פעילויות וארועים בגונג'ל המקומי שלנו.
כיצד הגעת לעסוק בעיצוב ומה משך אותך דווקא בתחום האינטראקטיב?
בגיל 13 הכרתי לראשונה את האינטרנט כשניסיתי לפרוץ למכולת משה בירושלים. כשראיתי את קוד ה- HTML ונתקלתי במושג גרפיקה התאהבתי ממבט ראשון (כן, כמו בכל פעם). מאז ידעתי ששם אני הולך להיות.
אם אתם בתחום האינטרנט ועדיין לא נפל לכם האסימון – תעכלו טוב טוב שזה התחום היחידי בו יש המון, הרבה, בלי סוף אופציות בחירה. לדוגמא, מעצב יכול לעבוד כשכיר, כפרילנסר, כשותף במיזמים וסטארטאפים, כיזם, ברמן וכ"ו…
איזו עבודת הכנה אתה עושה לפני שאתה ניגש לפרוייקט, אילו דברים חשוב לדעת מהלקוח ולאן אתה הולך בשביל השראה ומחקר?
שאלה עם הרבה אופציות בחירה! אבל בקצרה – תלוי בסוג הפרוייקט ובעיקר באופי ובנסיון הלקוח.
צברתי נסיון מפרוייקטים קטנטנים עד למערכות רחבות ומסועפות (אתר משלוחה החדש לדוגמא, עולה בקרוב!) והמסקנה המשותפת מכולם – לבחור לקוחות נכונים.
נתקלתי לא מעט בסטראטאפים המובלים ע"י יזמים צעירים וחסרי נסיון. לעבור איתם חבלי לידה של הכרת האינטרנט הוא מסע לא קל בכלל.
כיום יש לי את הפריווילגיה לקבל לקוחות איכותיים, אבל אם אתם בתחילת דרכיכם, חוץ ממורכבות הפרוייקט תוודאו שיש מולכם מוח שיכול לנהל דו-שיח אינטרנטי בסיסי. ואם הלקוח מבין קצת בעיצוב, זכיתם!
ספר איך קיבלת את ההזמנה לדריבל?
שגיא שרייבר נכנס לדריבל, שלח לי הזמנה וקיבלתי.
יש לך טיפים למעצבים בארץ שרוצים להתקדם בתחום או לעשות הסבה מפרינט?
תמיד אמרתי ותמיד אגיד שעיצוב בכל תחומיו הוא מקצוע שדורש אוטודידקטיות, קריאטיביות ורצון עז לסבול הרבה.
הבעיה היחידה היא שאנשים לא מפרידים בין עיצוב לבין אינטרנט ודיגיטל.
אם אתם מעצבי פרינט תפנימו שהמעבר לדיגיטל הוא מעבר לתחום אחר לגמרי. כמובן שאיור, אנימציה וכ"ו משתלבים בפרוייקטי אינטרנט אבל הבסיס הוא הבנה משולשת של עיצוב/קידוד/פיתוח. היו הרבה ויכוחים בנושא אבל דעתי היא שאם אתם רוצים להיות מעצבי דיגיטל טובים אתם צריכים לדעת את כל היכולות של המערכות להן אתם מעצבים.
תתחילו בללמוד HTML/CSS, כך תוכלו להבין כיצד עובד הדפדפן (וגם האפליקציות). תריחו קצת קוד שרת, שבו עם מתכנתים, שאבו כמה שיותר תוכן וקחו חלק עמוק בכל תהליך הפרוייקט – מחקר, אפיון, עיצוב, פיתוח, הזנת חומרים, קידום אורגני, קידום ממומן, קידום ברשתות חברתיות, ניתוח תנועת גולשים, סטטיסטיקות וכ"ו. המוצר שאתם תעצבו מתבסס על כל הנושאים האלו (ויש עוד הרבה). אז, אם הרגשתם רגש שלילי כשקראתם את אחד מנושאים האלו, אולי תחום הדיגיטל הוא לא בשבילכם :)
איך אתה משתמש בדריבל להשראה, קידום עצמי, מציאת מעצבים וכו'?
בעיקר להשראה ולמציאת מעצבים תותחים לעבודות ייחודיות.
בימים אלו אני מתחיל שיווק בחו"ל אז כנראה אתחיל להשתמש בפלטפורמה לאסטרטגיות שיווק מסויימות.
טיפ שאתם חייבים לדעת – אם קיבלתם הזמנה, השוט הראשון אשר תעלו מגיע למדור מיוחד עם תנועה מאסיבית על מנת לתת לכם כמה שיותר חשיפה. אז תשקיעו וכך תוכלו לזכות בחשיפה ובעוקבים מרחבי העולם. להלן:
מה בעיניך נחשב לשוט מוצלח? תן למתחרים שלנו בתחרות כמה טיפים לקראת הגשת העבודות שלהם.
פשטות ואיכות. אל תהיו עצלנים, כל שניה שאתם משקיעים משפרת אתכם…
תודה רבה רותם!
את רותם אתם יכולים למצוא באתר שלו, בלינקדאין וכמובן, בדריבל.
השנה תורכם!
השתתפו בתחרות פיקסל דריבל וזכו בהזמנה לדריבל (ואולי באיזה אייפד על הדרך).
רוצים לראות את העיצובים שכבר עלו לתחרות? צפו בגלרית העיצובים המתמודדים.