סדרת הראיונות שלנו עם שופטי פיקסל דריבל מסתיימת היום! אם עדיין לא קראתם את הראיונות עם אייל צורי, נדב ריקובר, עידן שני או דרור כהן אנו ממליצים בחום לקרוא אותם. היום אנו מתכבדים להציג ראיון עם צעיר השופטים שלנו, המעצב עוז פנחס. תהנו!
את פרטי התחרות, הפרסים והתקנון תוכלו לקרוא כאן.
ספר לנו קצת על עצמך, מה אתה עושה בימים אלו?
אני בן 25, מעצב ומפתח. אני מעצב מוצר ב-BillGuard רוב היום ומעצב ומפתח פרויקטי צד הזויים בשאר הזמן.
כיצד הגעת לעסוק בעיצוב ומה משך אותך דווקא בתחום האינטראקטיב?
כילד קטן הזמן שלי התחלק בין לצייר ולהתעסק במחשב. רק בגיל 12 גיליתי את פלאש ואת הקונספט של לעצב דברים אינטרקאטיביים על המחשב. משם הדרך היתה קצרה – עשיתי הרבה שטויות בפלאש, לימדתי את עצמי פיתוח ווב ומאז אני מעצב אינטראקציות ווב/מובייל ומפתח אותן בחלק מהמקרים.
איזו עבודת הכנה אתה עושה לפני שאתה ניגש לפרוייקט, אילו דברים חשוב לדעת מהלקוח ולאן אתה הולך בשביל השראה ומחקר?
לדעתי החלק הכי חשוב בתהליך הוא להגדיר במדויק ככל האפשר את הבעיה שאותה העיצוב אמור לפתור, זה עוזר לענות על הרבה שאלות בהמשך שבאופן טבעי נוח לפתור לפי תחושות בטן. להגדרת הבעיה מצטרף האופן שבו הפתרון הרצוי אמור לשרת את הלקוח – הגדלת רווחים, הוספת משתמשים וכו’. ואז מתחילה החגיגה של איסוף השראה מכאלו שכבר המציאו את הגלגל, סקיצות, סבב מוקאפים וכאלה.
ספר איך קיבלת את ההזמנה לדריבל?
במשך שנה ניסיתי לצוד הזמנות ברשת ובטוויטר. בסוף הוזמנתי ע”י Murat Mutlu, המייסד של Marvel, אחרי שנדחפתי לציוץ שלו בטוויטר על הזמנה שהיתה לו לתת.
יש לך טיפים למעצבים בארץ שרוצים להתקדם בתחום או לעשות הסבה מפרינט?
אני מאמין גדול ביכולת של מעצב להבין את הפלטפורמה שהוא מעצב עבורה וביכולת להדגים את הרעיונות שלו, הרבה פעמים קונספטים די מגניבים מנותקים לגמרי מהיכולת לממש אותם או שפשוט קשה מאוד לתקשר כמה הם אדירים. לדעתי חשוב שמעצב ידע איך פלטפורמה מנהלת אספקטים טכניים כמו פריסת טקסט, אלמנטים ואנימציה, ובמקביל גם יחזיק ביכולת ליצור פרוטוטייפים – בין אם אמיתיים או אנימטייבים – כדי לבדוק את תחושות הבטן ולהפוך אותן לפרפרים אצל אנשים אחרים בצוות.
איך אתה משתמש בדריבל להשראה, קידום עצמי, מציאת מעצבים וכו'?
מה בעיניך נחשב לשוט מוצלח? תן למתחרים שלנו בתחרות כמה טיפים לקראת הגשת העבודות שלהם.
לדעתי שוט מוצלח נראה כמו אחד שהתאימו אותו לדריבל ולא שכיווצו או סובבו אותו כדי שייכנס בתוך 400 על 300 פיקסלים. הוא נראה טוב גם ברוחב פיצי של 200 פיקסלים, ויש לו איזה סיפור מעניין כתוב או עוד קבצים מצורפים שגורמים לאנשים לרצות לעקוב אחריו.
תודה רבה עוז!
את עוז אתם יכולים למצוא באתר שלו, בטוויטר וכמובן, בדריבל.
השנה תורכם!
השתתפו בתחרות פיקסל דריבל וזכו בהזמנה לדריבל (ואולי באיזה אייפד על הדרך).
רוצים לראות את העיצובים שכבר עלו לתחרות? צפו בגלרית העיצובים המתמודדים.