לרוב, אנו המעצבים אנשים עם ראש פתוח וחשיבה יותר מופשטת משאר האנשים מסביבנו.
גם במקום העבודה זה כך. אך לפעמים עקב חשיבתנו המופשטת קשה לנו להעריך את משך זמן העבודה על עיצובים מסוימים, במיוחד אם זה עיצוב מסוג שעוד לא התנסינו בו, או אם זה פרויקט גדול ומורכב.
לא משנה אם אתם שכירים או פרילנסרים, מעצבים מתחילים או ותיקים,
תמיד אפשר למקסם את זמן העבודה ולהעריך זמנים בצורה יותר טובה. כמובן שבהתאם לזה גם לתמחר טוב יותר.

לכן רציתי לשתף אתכם בשיטה שפיתחתי, כדי להעריך זמנים בצורה טובה יותר וכדי להוציא הצעות מחיר מדויקות יותר ללקוחותיי.
אני אתן את הדוגמה האישית שלי כמעצב פרילנס כאשר לקוח פונה אלי לקבלת הצעת מחיר, אבל אפשר להשליך את זה גם על עבודה כשכיר אל מול מנהל הפרויקטים.

אז נניח שלקוח פונה אליכם ומבקש הצעת מחיר, דבר ראשון צריך לנסות להבין מהלקוח מה הוא בדיוק צריך. האם זה בניית אתר/ אפליקציה? האם רק עיצוב? או גם תכנות? האם הוא גם צריך תדמית ויזואלית (לוגו, כרטיסי ביקור, ניירת וכו')? לאחר מכן ניתן לבצע את השלבים הבאים:

1. חלקו את הפרויקט שעל הפרק למיני-משימות.

אם הלקוח מבקש הצעת מחיר עבור עיצוב אתר אינטרנט, אז חשבו את הכל עד לפרטים הקטנים ביותר, רצוי על טבלת אקסל או על google spreadsheet.
לדוגמה: חלקו את הפרוייקט ל-פגישת אפיון, מחקר, עיצוב וויירפריימס, עיצוב דף הבית, עיצוב סליידים לסליידר בדף הבית, עיצוב דפים פנימיים, זמן שיחות ומיילים עם הלקוח, זמן אקסטרה על פידבק מהלקוח, תכנות (אם אתם מתכננים לבצע את התכנות בעצמכם, ניתן גם לפרק את זה לגורמים קטנים), אימפלמנטציה של האתר, עבודה מול המתכנת, פגישות נוספות עם הלקוח וכו'.  בעצם כל מה שאתם יודעים שהתהליך הזה מצריך מכם.

2. העריכו את זמן העבודה על הפרוייקט

בטבלה, רשמו ליד כל משימה את מספר השעות שאתם חושבים שייקח לכם לבצע אותה, ואז חשבו את סה"כ השעות כפול התשלום שלכם פר שעת עבודה (שאגב להעריך כמה שווה שעת עבודה שלכם זה גם שבירת ראש הרבה פעמים).
מתוך החישוב הנ"ל אתם יכולים להוציא הצעת מחיר ראויה.

3. עקבו אחר הזמנים תוך כדי עבודה

הלקוח אישר והתחלתם לעבוד, ובשיא הקלילות, מה שעליכם לעשות זה לחשב את שעות העבודה על כל מיני-משימה שרשמתם בטבלה. אז איך עושים את זה?
יש כמובן את האופציה של שעון עצר או כל מיני אפליקציות למיניהן למדידת זמן באינטרנט.
אני אישית עובד עם freckle, מערכת מ-ע-ו-ל-ה שאני ממליץ עליה לכל מעצב שאני פוגש.
בקרוב גם אכתוב כאן סיקור על המערכת הנפלאה הזאת.
בקצרה,freckle נותנת לכם למדוד את הזמנים לפי פרויקטים, ואז בכל זמן שאתם מכניסים למערכת אתם יכולים לתת tags, ובכך להשתמש בשילוב של tags עם המיני-משימות.
כמובן שיש עוד כל מיני אפליקציות דומות, אבל ניסית כמה וכמה מהן, עד שהגעתי ל-freckle.

4. השוו בין הזמנים שתכננתם אל מול מה שבתכלס לקח לכם לבצע את העבודה

הסתיימה העבודה, הלקוח שילם ועכשיו הגיע הזמן להשוות.
פתחו את הטבלה שעשיתם טרם ביצוע העבודה, ובחלון נוסף את freckle או הטבלה בה מדדתם את הזמנים, והשוו ביניהם.

5. הגלגל חוזר חלילה

בפעם הבאה שלקוח מגיע אליכם לבקש הצעת מחיר או הערכת זמני עבודה, תוכלו לשלוף את הטבלה, ולדעת יותר נכון איך לחשב את זמן העבודה שלכם.

שימו לב: 5 השלבים על פניהם נשמעים מאוד קלים לביצוע – זה נכון, וזה פשוט.
אבל כמו כל דבר בחיים, רק ברגע שאנחנו חווים משהו על בשרינו אנחנו יודעים אם זה טוב לנו באמת.

אז יאללה, שהעבודה הבאה נכנסת, נסו את השיטה הזאת.
אם זה עזר לכם, העבירו את השיטה הלאה, שגם מעצבים אחרים יוכלו להנות ממנה.

Share

קצת על המחבר:

שגיא שרייבר מעצב UI & UX, מייסד של פיקסל פרפקט מגזין, וקו-מייסד של הסטרטאפ Tapdog למעקב אחר אתרים ותחרות ברשת. בוגר שנקר במגמה לעיצוב מדיה אינטראקטיבית. מתמחה בעיצוב אתרים מונחי conversion (המרה) וחווית משתמש, ובעל ידע נרחב ב-html, css ו- wordpress. ניתן למצוא את שגיא  בפורטפוליו שלובטוויטרבלינקד אין או מכדרר בדריבל.

תמצאו את שגיא שרייבר ב:

מאמרים שעשויים לעניין אותך

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

המדריך ל- UI HACKING

העדכון שכולנו חיכינו לו בדרך לפיגמה

השראה בשישי: בשר ללא בשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו!

הרשמו לניוזלטר של פיקסל פרפקט וקבלו למייל רשימת קריאה חשובה לתחום מדי שבוע




    What is 2 + 1 ?

    אשמח לשלוח לך פרטים!

    אנא מלא/י את פרטי הקשר שלך כאן ואשלח לך אימייל עם כל הפרטים אודות ההכשרה
    ;