זהו סיכום של זירת העיצוב מכנס דיג'יטל פליי, שם התמודדו 9 מעצבים מהטובים בארץ במשך 6 שעות של עבודה קשה ליצור מוצר בנושא ששמעו עליו רק באותו הבוקר (!!!) ולפניכם התוצאות.
התחרות, שקיבלה את השם "זירת העיצוב", התקיימה בכנס Digital Play ב-31 ביולי (2013) במלון הילטון תל אביב.
המעצבים שנבחרו להתחרות על ידי נטקראפט ואגודת המעצבים הם בין הטובים בארץ. חילקו אותם לשלוש קבוצות, ובתחילת היום הם קיבלו משימה שנבחרה על ידי הקהל בהצבעה סלולרית בזמן אמת, אשר אותה היה עליהם להציג בסוף היום בפני כולם. המשימה כללה מיתוג, אפיון ועיצוב של אתר/ אפליקציה פיקטיביים. חשוב לציין שהמעצבים בכל קבוצה מעולם לא עבדו יחד על אף פרויקט.
היו לרשותם 6 שעות בלבד כדי להציג את הקונספט.
אז קבלו במחיאות כפיים את הפרויקטים הסופיים.
קבוצת NiTeam מציגים: It Could be Worse
הקבוצה הראשונה הייתה קבוצת NiTeam – אותה הרכיבו אייל שחר, יונתן בן כנען וענבר עדות.
NiTeam החליטו ללכת על רעיון מקורי שתכליתו היא "צרת רבים- חצי נחמה"- מה זאת אומרת?
לרענון זיכרונכם, נושא התחרות היה למצוא מוצר שיעזור לעם הישראלי והמפולפל להתעצבן פחות בחיי היום יום.
כעת, במה חפץ ליבו של אדם עצבני שנכנס לסיטואציה מתסכלת והמזל לא שיחק לטובתו? ובכן, לשתף את החברים ולפרוק קצת "עול" אף פעם לא מזיק, אפילו לשמוע מאחד החברים סיפור על סיטואציה דומה שקרתה לו ולהתנחם קצת.
כאן מגיע הרעיון של הקבוצה: אפליקציה שאפשרת לך לשתף את כולם באירוע המתסכל שחווית, באמצעות פירוט מילולי והעלאת תמונות.
לאחר מכן, האפליקציה חושפת בפנייך מקרים דומים ומעצבנים אף יותר.
להלן המצגת:
קבוצת "מעצבים בשקל" מציגים: Chill Wheel
הקבוצה השנייה, קבוצת מעצבים בשקל היא קבוצתם של סער גיל, תמר נבו ואלעד ויצמן.
הפעם צוות המעצבים שלנו סוחף אותנו לעולם אחר לחלוטין- אם כבר להיות מקורי, אז עד הסוף. הכירו את עידן הSmart Car: בו אף אחד כבר לא מתעסק בבניית אפליקציות לפלאפונים וטלוויזיות, אלא באפליקציות למכוניות חכמות, שאחת מהן היא הChill wheel.
ה-Chill weel הוא בעצם הגה חכם המכיל חיישני אחיזה ומד דופק שמודדים את סף העצבים של הנהג, ולאחר מכן מקנים לו כלים יצירתיים להתמודדות עם הכעס שלו.
להלן מצגת שחושפת בפנינו הצצה קטנה לתוך העולם העתידני הזה, בו אלעד ותמר פותחים את יומם בבדיקה שקובעת מי מבניהם כשיר יותר לנהיגה, באמצעות אפליקציה בפלאפון שמחשבת את סף העצבים של כל אחד מהם.
אומנם אלעד מנצח עם 62 אחוזי עצבים לעומת 99% אצל תמר, אך כמובן שהמצב משתנה כאשר נהג סורר חותך אותו במהלך הנסיעה.
כעת, ההגה החכם שמזהה את סף העצבים העולה מקנה לאלעד אופצייה ליירט את הרכב באמצעות שימוש בטכנולוגיית מציאות רבודה – הכל כמובן עולה על שמשת הרכב שמשמשת גם כצג.
לבסוף, בשביל לסיים את הנסיעה בטעם טוב, מפה ויזואלית שעולה על הצג מראה אלעד את כל מקומות החנייה שנמצאים באיזור.
תהנו:
קבוצת "אבירי האור הקסום" מציגים: Chillax
קבוצת אבירי האור הקסום: עופר הולצמן, אוראל בוב וחגי גילר הלכו על כיוון שונה לחלוטין מהקבוצות האחרות, עם סגנון האיור היחודי של חגי.
צ'ילקס (Chillax) הינה אפליקציית iOS שמונעת עצבים, וגם עוזרת לפרוק אותם ולהתמודד עם החיים המעצבנים בהומור.
"זה היה קשה, מלחיץ אבל חוויה מגניבה לחלוטין" סיפר לנו אוראל בוב.
מסך הבית של האפליקציה הוא ויזואליזציה המתארת את מדד העצבנות (לחץ דם ודופק) על ידי מצב ה-AVATAR של המשתמש.
הנתונים הפיזיים נמדדים על ידי צמיד הצ'ילקס.
על מנת שהאפליקציה תדע למנוע עצבים, יש למיין קלפים המציגים נושאים ודמויות (הקשורות אליך) ולגרור אותם שמאלה או ימינה כדי להגדיר אם הם מעלים את רמת העצבים או לא.
כשהאפליקציה מזהה מגמה שלילית, היא מתחילה בפעולות נוגדות:
– חסימת תוכן מעצבן באינטרנט (סטטוסים בפייסבוק, טוקבקים ב-ynet ועוד) זאת על פי אופייך ודעותיך, אותם הגדרת בעזרת מיון קלפים ויזואלי במחוות.
– התראה מכניסה לאזורים בהם אנשים "דומים" לך התעצבנו, והצפה על המפה של מקומות בהם ניתן להירגע (ספא, בית קפה, כו').
– חסימת שיחות, הודעות ונוטיפיקציות (שוב, לפי הגדרות הקלפים). אם בכל זאת זוהה שהמשתמש עצבני, האפליקציה מציעה שתי דרכים לפרוק ולהירגע:
1. אאוטינג, הידוע גם כ- shaming: תיעוד המקרה, (למשל מישהו שלא אסף את צרכי הכלב שלו) ופרסומם ברשתות חברתיות.
2. אתגר צעקות: המשתמש בוחר באחד מחבריו או דמויות ידועות בציבור, ואז עליו לצעוק כמה שיותר חזק על הדמות, במשך זמן רב, בעוד הדמות מתריסה בו לתת את כל מה שיש לו. מאד משחרר.
הנה כמה תמונות של המסכים ומהעשייה (ניתן לצפות בכל המסכים באלבום של עופר הולצמן בפייסבוק):
לסיכום
מדהים לאילו תוצאות מגניבות אפשר להגיע בזמן כל כך קצר.
הזוכים בתחרות אשר נבחרו על ידי הצבעת קהל בלייב באמצעות סמס הינם קבוצת NiTeam עם Worse.
תודה לקבוצות ולנטקראפט על הארגון ועל שיתוף המצגות איתנו. אגב אפשר למצוא את התמונות שראיתם פה + כל התמונות מהכנס באלבום האירוע בפייסבוק.
אהבתם? פרגנו בתגובה.