כל מעצב, ולו הטוב יותר, שמח להכיר תמיד קיצורי דרך, שימושים חדשים ושיפורים בתוכנות. מכללת מנטור, המכללה לעיצוב גרפי, צילום וניו מדיה, שמחה להגיש לכם מדי שבוע טיפ חדש – אינפורמציה קטנה שיכולה לעשות הבדל גדול. בכל שבוע נתמקד בתוכנה אחרת, והפעם – Photoshop
בתמונות שצולמו מול השמש התוצאה מאד קונטרסטית – השמים בהירים (יחסית) ושאר האלמנטים האחרים נראים כצלליות. זהו "אפקט" טבעי שיוצר מראה רומנטי לכל הדעות. אבל מה קורה כאשר התמונה לא יוצאת מספיק קונטרסטית? דוגמה קטנה, שעושה שימוש בצילום שקיעה מהגג של מנטור, ממחישה כיצד ניתן להפוך תמונה סטנדרטית למלאת אווירה וקונטרסט בחמישה צעדים פשוטים.
התמונה המקורית
מכיוון שהתמונה המקורית צולמה בשעת השקיעה, היא יצאה מאוד "כחולה" (בכל זאת כבר אין אור מלא), אבל עדיין לא מספיק קונטרסטית – אפשר לראות את הפרטים על הגגות, כמו כבלי חשמל ודודי שמש.
שלב ראשון – השחרה
השלב הראשון הוא "השחרת" האלמנטים שאמורים להיות חשוכים. במקרה שלנו, מדובר על הבניינים והמנוף. בתמונות שלכם בטח יהיו אובייקטים אחרים.
הוסיפו שכבת עריכה מסוג Levels וגררו את מכוון השחור (משמאל) וגווני האפור עד לקבלת תמונה קונטרסטית מאד.
הגדרת צבעוניות מעבר הצבעים
הוסיפו שכבת עריכה מסוג Gradient Fill. היות והמטרה היא להוסיף שיטת שילוב עבור שכבה זו, הצבעוניות של מעבר הצבעים צריכה להתחשב בצבעי התמונה המקורית. במקרה שלנו – השמיים הכחולים.
הגדירו מעבר צבעים בצבעוניות הרצויה – בדוגמה שלנו המעבר הוגדר מצבע כתום ב-100% אטימות למעבר בצבע חום עמוק ב-50% אטימות. זווית המעבר היא ישרה. אשרו את החלון.
הגדרת שיטת שילוב
בחרו את שכבת מעבר הצבעים והגדירו לה שיטת שילוב שתאדים את השמיים. אנחנו בחרנו בשילוב מסוג Overlay. למי שמעדיף תוצאה דרמטית, אנחנו ממליציםלנסות שיטה כמו Vivid Light
והתוצאה הסופית:
על איזה עוד כלים לעיבוד תמונות הייתם רוצים לשמוע טיפים? ספרו לנו בתגובות!