תחרות פיקסל דריבל 2015 כבר יצאה לדרך ואתם כבר העלתם המון עבודות מאוד מרשימות. אנחנו כידוע כאן לעזור אז ריכזנו את רוב הטרנדים שקיימים בדריבל וטיפים לבחירת השוט המושלם.
לוגואים וטיפוגרפיה
הצגת הלוגו או הטיפוגרפיה בצורה נקיה
העיצוב הוא ללא דברים מסביב, רקע שטוח ואין מסביב הפרעות, אין פה פיצול תשומת לב של הצופה לדברים אחרים אז העיצוב חייב להיות פיקסל פרפקט.
הצגת הלוגו או הטיפוגרפיה על גבי רקע
תמונת רקע יכולה להעצים את הלוגו, אך הבחירה צריכה להיות מושכלת, היא צריכה לשדר את אותה האווירה, נושא, פלטה צבעונית של העיצוב שלכם, הטרנד הזה יכול להרים את העיצוב שלכם ולתת לו במה וזה יכול להפיל אותו אם לא באמת בחרתם בחכמה את הרקע שלכם. שתי דוגמאות מעולות, השלישית קצת פחות עם הסבר למה.
פה התמונה שנבחרה היא לא סתמית (Vegetarian 'Ventures), זה אומנם משחק על נושא משותף אבל לא משדר על אותה אווירה – הלוגו הוא קרטוני וחביב, מה שיוצר ריחוק ודיסונאנס עם הרקע הכבד והרציני.
הצגת הטיפוגרפיה או הלוגו כחותמת
הסיבה שהטרנד הזה כל כך פופולארי הוא שהוא נותן ״אמינות״ ללוגו ומוציא אותו מהמדיה הדיגיטלית ושם אותו על דף אמיתי ואפשר כמעט להריח את הדיו.
צילום של העיצוב בסביבת העבודה שלו
להראות את העיצוב שלכם בסביבת העבודה שלכם, עם הכלים בהם השתמשתם זה דבר מרשים, זה מראה על הידניות, ההשקעה, המגע האנושי, ובכך מחבר את הצופה בעוד מקומות רגשיים לעיצוב שלכם.
גיפים של לוגואים וטיפוגרפיה
גיפים תמיד עוזרים לשדרג את החוויה ואת החיבור לעיצוב מצד הצופה בכך שניתן להראות את תהליך יצירת הלוגו או יכולות אנימטיביות. שימו לב אם אתם נותנים ערך מוסף לעיצוב ולעצמכם בזה שאתם עושים את זה או שסתם הזזתם כמה פיקסלים.
UI/UX
התחום השולט בדריבל זה עיצוב ממשקים, מובייל וווב, הדרכים להציג את העיצוב שלכם הוא רחב וכדאי לבחור בהתאם. להלן הטרנדים שכיום נפוצים בדריבל.
השתלת העיצוב במכשיר
הסיבה שהמוק-אפים האלה נהיו טרנדים היא שזה נותן תחושה יותר מציאותית וחיה לעיצוב שלכם.יש הבחורים השתלה בצילום, יש כאלה שבתוך הדמייה תלת מימדית, יש כאלה שמארגנים סביבה, מצלמים אותה ואז משתילים בה את העיצוב. אם אתם בוחרים להציג את העיצוב שלכם בצורה הזאת (כמו הדוגמא השנייה) הסביבה לא תהייה סתמית אלה תתמוך ותעצים את העיצוב, אם בגלל בחירת האלמנטים והצבעוניות שמתאימה.
צילום הדגמה של העיצוב בפעולה בגיף
אם יש לכם עיצוב שבאמת עבר כבר תיכנות, חים וקיים, זאת דרך להראות זאת, זה נותן מהימנות, חוויה, אין צורך ללמוד תוכנות אנימציה בכדי ליצור הדמייה, רק מצלמים ומעלים כגיף.
צילומי מסכים אמיתיים בתוך סביבת העבודה
הצגת העיצוב כמשטח רחב שנחתך
הצגת העיצוב בצורה הזאת נותן לצופה להרגיש את העושר, הגודל וההמשכיות, הוא נותן לו את ה-look & feel של העיצוב ואז צולל לפרטים. יש הנותנים גם הרגשה פרספקטיבה ע"י מתן טשטוש בצדדים, זה משאיר את תחושת ההמשכיות והעושר אך ממקד את הצופה במה שאתה רוצה למקד אותו.
הצגת העיצוב בפרספקטיבה עם עומק ותחושה של תלת מימד
טרנד חזק בדריבל זה להראות עיצוב באלכסון, הסיבה לכך זה שניתן להראות יותר עיצוב ביחס לגודל. האופן הצגה לא מראה את העיצוב שלכם בצורה שבאמת הצופה יראה אותו בחיים האמיתיים, שזה לא בזווית כמובן אלה בפרונט, אבל זה בסדר לחלק מהמקרים כי המעצב נותן הצצה, רוצה להעביר בעיקר את העיצוב הכללי, את האוירה, ואלמנטים בולטים מסויימים שאליהם הוא מכוון שהצופה יראה.
עיצוב פרונטאלי
שימו לב שבשלושת המקרים לא צריך להראות את כל העיצוב כולו בשביל להעביר את התחושה הכללית של העיצוב כולו, קולטים את השפה, האווירה, הצבעוניות והאלמנטים העיצוביים.
במידה ואתם שמים רקע מטושטש הוא צריך לתמוך באווירה של העיצוב ובפלטה הצבעונית שלו במידה.
גיף מאפשר להראות מספר מסכים, מראה יכולות אנימציה, מראה את הזרימה של האתר, פיתרון מעולה בלהראות הרבה במקום קטן, אך החיסרון זה האי יכולת להתרכז בעיצוב כמו שאפשר בעיצוב סטטי, אבל כמה כיף לראות את זה בלופ כמה פעמים… (:
Crop – להציג רק חלק מהעיצוב
לא חייבים להראות את כל העיצוב ואפשר להראות רק את העיקר שלו ולהשאיר טעם של עוד. בדרך כלל של ממשק, אפליקציית ווב או תוכנה. זה נכון לעיצובים בהם שם מתרחש כל העיצוב- הלוגו, הסרגלי כלים, אייקונים וכו'.
UX
בזכות הגיפים מתאפשר להראות את חווית המשתמש בפעולה, חשיבה ארכיטקטונית ו-FLOW. זה לא דורש תמיד עיצוב מטורף, זה הצגת פתרונות, רעיונות, פעולות ועוד'
אייקונים
באייקונים לא תמיד צריך יותר מלסדר אותם בצורה ברורה כדי שיהיה ניתן להתרכז באיכויות ובשפה, להציג אותם בצורה פשוטה בהחלט עובד.
לסיכום
יש המון דרכים להציג שוטים בדריבל כדי למשוך תשומת לב והראנו לכם פה המון צורות שעובדות ולא סתם נהיו פופולארים, אבל תמיד כדאי להזהר שלא ללכת אחרי הטרנדים רק כי הם שם אלא גם לחשוב בצורה מקורית ויצירתית.
לכו תדעו אולי הטרנד הבא יתחיל משוט שלכם! בהצלחה!
לעמוד הסבר והשתתפות בתחרות