סטוריטלינג ומבנה הסיפור – אחד הכישורים הכי נדרשים בתעשיה לדעתי, ובכלל לחיים.
אם נדע איך סיפור בנוי, נוכל לספר סיפורים בעיצובים שלנו, לתקשר יותר טוב עם המשתמשים שלנו, ואפילו למכור את המוצרים והשירותים שלנו יותר טוב.
אם כרגע אתם לא יכולים לראות את הסרטון או לקרוא את הפוסט מוזמנים להאזין לפרק בפודקאסט:
מבנה הסיפור:
יש לנו גיבור, והוא רוצה להשיג מטרה כלשהי. יש לו מטרה חיצונית להשיג, אבל מתחת לפני השטח יש לו גם משהו פנימי שהוא רוצה להשיג – טרנספורמציה פנימית שהוא שואף אליה.
לגיבור יש בעיה להשיג את המטרה החיצונית שלו (הוא נתקע בקושי/חומה)
אז הוא פוגש מנטור/ מורה דרך / קול פנימי / הארה פנימית, שנותנת לו תכנית, וקוראת אותו לפעולה
אז הוא יוצא לדרך להשיג את המטרה!
הדרך קשה, יש קונפליקטים (אין סיפור טוב בלי קונפליקטים כמו שאין עיצוב טוב בלי קונטרסט)
אבל אז… הגיבור או ש…. מצליח, או ש…. נכשל ומת (בסרטים, כן? עדיף שאם זה לקוח שלנו שלא ייכשל, אבל יש גם דוגמאות כאלו שאפשר ללמוד מהם)
בנוסף – לא משנה אם נכשל או מצליח, בסוף הגיבור גם משיג טרנספורמציה פנימית.
יכולים לחשוב על דוגמאות? בסרטון אני מדבר על שרק, אבל אפשר גם לחשוב על כל סרט או סיפור שאתם מכירים.
מלך האריות
star wars
בחזרה לעתיד
איך כל זה קשור לחווית משתמש?
בואו נחשוב על זה בהקשר של תיק העבודות שלכם… איך מספרים סיפור של קייס סטאדי בפורטפוליו שלנו?
אם תרצו להעמיק הנה כמה ספרים שאני ממליץ בחום לקרוא:
Building a Storybrand – לינק לספר באמזון
The heroes 2 journeys – לינק לספר באמזון
ועוד שניים מעולים בנושא:
Storyworthy – לינק הספר באמזון
Ted Talks – לינק הספר באמזון
בואו נחשוב על זה במקרה של הבנת המשתמש שלנו…
בקורס שאני מעביר בסטודיו 6B, אני מלמד על סטוריטלינג ומקשר את זה ל-Jobs to be Done שיש קשר ישיר בין השניים. הקורס המתקדם לעיצוב UI/UX
מוזמנים גם לפנות לקבלת פרטים בהודעה בפייסבוק או באינסטגרם ואשמח לייעץ.
המון בהצלחה לכולם!